söndag 31 januari 2010

Besök Blå stjärna

.
Idag har jag och mamsen gjort ett besök på Blå Stjärna. Tack och lov var det ingen utav mina djur men dessvärre en kisse som jag misstänker har fått lämna detta jordelivet nu.

Mamma upptäckte att det låg en katt ihopkurad på hennes altan när jag pratade med henne i telefon imorse. Vi gjorde upp om en dejt till Knalleland. När vi lagt på gick hon ut för att titta till katten och såg då att han knappt var vid medvetande. Hon virade en handduk runt honom och tog in honom till sig. När jag kom en stund senare låg han fortfarande kvar och darrade på handuken. Han såg inte mycket ut för världen. Försökte lyfta på huvudet när vi pratade med honom men det var inte mycket mer.

Ringde Blå Stjärna och hade tur. De hade jour till 12 (kl var 11) och kunde ta emot oss med den stackars katten. När veterinären virade upp handuken sa hon att: - Oj då, det här ser inte alls bra ut! Och efter att gjort en snabb genomgång av katten så visade det sig att han hade blödningar i hjärnan, han hade blod i ögonhålorna och hans beteende tydde på hjärnskador och dessutom så var han illa tilltyglad på bakpartiet och kunde inte resa sig upp. Förmodligen har han blivit påkörd av en bil. Jag hoppas att han har fått somna in nu, för som han såg ut så tror jag nog inte att han hade fått ett värdigt liv. Dom lovade att höra av sig hur som men jag misstänker att det inte är deras prio 1 att ringa mig.

Katten var inte märkt på något sätt heller så det blir inte helt lätt att spåra någon ägare till den men jag får hålla ögonen öppna om det är någon som saknar sin lilla katt.

4 kommentarer:

Agnetha sa...

Usch, vad tråkigt. :( Men tur för katten att den valde just din mammas altan, så att den fick hjälp, om än sannolikt en sista sådan ...

Kram

www.segerstorpshundar.se sa...

Stackars lille misse!! Tur att han kom till vänliga själar som hjälpte honom. Längtar till helgen då vi ses. Kramis

Anonym sa...

Grattis till MANNEN Tarrak :) Nu håller vi tummarna!!

Kram Annelie

Sandra sa...

Fya! Men vilken tur att den valde rätt altan som Agnetha sa, och fick lite stöd och hjälp i slutet iaf.