fredag 8 januari 2010

Lille katt, lille katt...

.
Igår var jag och Peter och såg Luftslottet som sprängdes, vilken rekommenderas. Det är mysigt att komma iväg bara vi två för lite kvalitetstid (vi och alla andra på bion då förstås). När vi skulle åka hem så gick vi in i parkeringsgaraget som ligger i anslutning till bion och där hittade vi världens sötaste lilla kattunge. Den satt och såg skrämd ut. Försökte locka på den men den var inte så samarbetsvillig. Vi ringde polisen för att be om råd. Peter undrade om vi skulle komma dit med den men det var dom inte så pigga på :P. Men dom lovade att ringa Djurens Vänner.
Nu vet dom flesta Boråsare att Djurens vänner i Borås har varit i ordentligt blåsväder dom senaste åren så det kändes väl så där kul. Och i morse när jag "slog upp tidningen" så hittar jag den här artikeln...

Så nu är frågan om man kanske ska informera konstaplarna att de inte får ta hand om djur längre *klia sig i huvudet*!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Misstänker att även konstaplarna läser BT, åtminstone ett par utav dem.

Emelie sa...

Hihi, "Fixa i ordning hundarna" innefattar inget roligare än borsta, klippa klorna, klippa bort så mycket hår under tassarna som möjligt (för bra fäste på mattan på My Dog), trimma iordning Segra och kanske kanske att jag badar henne ikväll om jag tycker att det blir för tidigt att gå upp och bada henne imorgon... vilket jag nog tycker.. ;-)

Emelie sa...

Haha, oh nej, inga sådana rutiner. Tycker att sånt är sååå tråkigt.

Jag både tävlar agility och ställer ut bägge dagar så då ses vi säkert. Kul! Alla Segras syskon ska dit utom Svea, så då får du chans att träffa dem om du vill.

Malena & Busan sa...

Visst e de mysigt med kvalitets tid. Jag och Eddie såg göta kanal 3!! =)

Hoppas allr är bra med gudmor Tytti. Annie låter hälsa att du inte skall glömma bort att du faktiskt var gudmor åt henne först... hihi.

Hoppas vi träffas snart igen!!

KRAMAR

Emelie sa...

Det var roligt att träffas i helgen även om det bara blev kort. Spännande med Siri-Tarrak planerna. Blir nog hur bra som helst!