måndag 11 januari 2010

Life is roligt...

.
Just nu händer det massor av saker här på hemmafronten.

Först och främst så har våran Lilleman eller även Trollet kallat börjat på dagis. Idag var första inskolningsdagen och han var nyfiken på allt och alla. Tog sin nya fröken i handen för att ta med henne och visa en grej i "kuddrummet". Misstänker att det kommer att gå kanon det här med dagis. Har semester nästa vecka då jag ska skola in honom eftersom Peter börjar jobba.

På hundfronten händer också grejer. Jag har bara en sån där go känsla i kroppen när det gäller Tarrak min prins. Han har under ett par dagar gett mig dom där blickarna som är så speciella för just honom. Det har gått så långt så vi till och med har tränat idag *svimma*. Idag tog jag tag i fjärren, klicker och godis med på promenaden och så tränade vi. Shit vad taggad han är och vad duktig han är. Misstänker att han läst nån lydnadsbok under julledigheten.

Andra roligheter som händer på Tarrak fronten kan ni läsa om i Ankis Blogg! Sååå kul!

www.tarrak.se är uppdaterad också, just nu har vi fixat resultat sidan.
Nästa steg är att fixa flocken och släkten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har sett att jag gjort det officellt. Tack för igår. Jättetrevligt att träffas. Hoppas vi kan ses till helgen. Kram Anki och Siri

Agnetha sa...

Åh, vad glad jag blir över att Tarrak ÄNTLIGEN fått en fästmö!! Är det nån "aussiegrabb" i det här landet som borde sprida sin säd så är det han! Jag kan bara gratulera Anki och Siri till ett gott val.

Och så har han ju blivit morbror i dag också, plinsen. ;)

Vi får se till att ses i valplådan i Hasseldalen.
Kram

Anonym sa...

Stora, lilla Trollet :) Tror också att det kommer att passa honom jättebra att vara på dagis.

Tror jag det att Tarrak är taggad - att veta att man ska bli pappa gör väl honom både glad och stolt. I alla fall gör det MIG glad och stolt, han är ju trots allt Tantens Plins också :) Kul att du kommit igång med träningen igen *vågen* Det kommer att bli TOPPENvalpar!

Ser fram emot mer uppdatering av sidan - du måste ju ordna en avkommesida också!

Kramar Annelie