onsdag 9 december 2009

Lite av varje...

.
Nu är vi friska och krya hela familjen. Trollet t o m äter som han ska, mycket och ofta med andra ord. Igår ringde den "stolta" fadern till mig på jobbet och berättade att Leo lärt sig 2 nya saker under dagen. Han hade lärt sig att säga "bobompa" (Bolibompa) och han hade lärt sig att klättra upp och ställa sig på fönsterbrädan i vardagsrummet och stå lutad mot rutan. Pappan var väldigt stolt över sonens kunskaper :P.

Jag och det stora trollet (eller Robin som vi till vardags kallar honom) var på handledarutbildning på körskolan igår. Många nyttiga aha upplevelser och mycket miljötänk i dagens körning. Hmm, man kanske får se över sitt gasande lite *skäms*. Så nu väntar vi på att intyget ska komma om jag är lämplig för uppgiften att agera körlärare och sen blir det att se upp på Borås gator och torg när vi ska ut och övningsköra.

Igår var Prins T lite smått frustrerad. Jag brukar sällan gå o lägga mig efter kl 22 men igår låg jag och Peter och kikade på film. Jag vet inte hur många gånger Tarrak var inne och buffade på mig och tittade uppmande mot sovrummet. När filmen var klar låg han redan i sovrummet och blängde surt på mig. Så förlåt Tarrak för att jag förstör skönhetssömnen... jag lovar att gott göra det med massor utav gos på fredag när vi är hemma själv, kanske får du t o m ligga i soffan lite *viskar så inte husse hör*.

Ikväll ska vi fira min pappa som fyller år med lite kaffe och tårta och sen hockey till efterrätt. Pappa och jag var ofta på hockey när jag var en liten tös så att ta med honom på en hockeymatch kändes som en okej present. Ska bli kul att umgås med honom en kväll. Det lilla trollet får hålla sig hemma och visa mormor alla konster han kan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktiga Troll :)
Kram Annelie