torsdag 8 juli 2010

Akupunktur nästa

.
Tänk vad 4 timmars sammanhängande sömn utan bebis bredvid kan göra för en trött mamma. Felix somnade 23 igår i sin bilbarnstol och vi beslutade att han fick sova kvar i den då det visat sig att han verkar sova goast i den. Döm om min förvåning när jag tittar på klockan 03.00 och hör att han börjar vakna till lite. Jag var som en ny människa och när jag lyfte upp honom och la honom till bröstet hade jag en "halleluja-moment". Att ha fått sova helt ensam i sin del av sängen var helt otroligt.

Vi har beslutat oss för att åka till Stenungssund för att testa på Akupunktur hos Marianne Reinthal. På måndag är hon tillbaka från sin semester och då står vi på hennes trapp och väntar ivrigt. Det får vara värt dom pengarna och åkandet. Bara vi får en glad bebis. Det är oerhört påfrestande för psyket att inte kunna trösta sitt barn. Igår tog jag med honom på kvällspromenaden i vagnen men inte ens det var bra. Han skrek i 20 minuter i vagnen och somnade av ren utmattning stackarn.

Allt annat står på paus just nu. Hemmet förfaller och så får det vara tills vi kommer i fas och känner att vi orkar ta tag i det. Gör endast det nödvändigaste och inte ett dugg mer än det. Besökare får helt enkelt köpa kaoset.

En liten bild från Mammagruppsfikat i måndags... Leo har alltid haft ett extra gott öga till Embla ;)

Inga kommentarer: