torsdag 29 juli 2010

Far -och sonlycka

.
Sitter och lyssnar till lugnet. Leo och Peter har åkt iväg på en "grabbdag" (eller förmiddag i alla fall). De skulle möta upp D & S på Lekborgen för ett par timmars vild lek. Sen skulle dom luncha på ni vet den där hamburgerkedjan som börjar på M och slutar på Donalds. Eventuellt skulle dom råka "snubbla in" i en leksaksaffär också enligt pappan. Det är härligt att se glädjen i Leos ögon när han och pappan ska iväg och hitta på saker. Lycka!

Så det är bara jag, Buddhisen och Tarrak hemma. Buddha han växer och frodas. Får snart inte plats i sin vagga längre så vi ska åka och köpa en ny säng till Leo så Buddhis han få spjälsängen. Ska bli spännande och se hur läggningarna går när Leo får en ny säng. Till dags dato har han accepterat utan större protester att gå och lägga sig.

Angående den fyrfota vännen som ständigt är mitt dåliga samvete. Jag som skulle träna intensivt hela sommarn för att kunna bli uppflyttad eller i alla fall chans att bli det i höst. Jag tror att jag lägger ner dom planerna. Har tänkt att starta högre på hemmaplan i september men det får bli en träningstävling helt enkelt. Just nu får barnen ta tiden dom kräver och sen till hösten när Buddha är större och klarar sig utan mina tuttar i mer än ett par timmar får vi ta tag i träningen jag och Lille Prinsen. Jag tror nog att han ska överleva det med.

3 kommentarer:

lojocas sa...

Tror också han överlever det :) Värre är det med mig som måste vänta ända till hösten på ert trevliga sällskap i skogen och på appellplan *suckar* ;)

Gott för de "stora" grabbarna att få lite egen tid och gott för dig att (förhoppningsvis) få en stund som är bara din. Hoppas Budd sover läääänge och så får du väl vända ryggen åt Prinsen, iaf om han ska ha "den där" blicken :)

Kram

Tytti sa...

Annelie... jag kan tänka mig att fuska nån gång och träna lite bara för att glädja dig :P

Anonym sa...

Gud vad lik Prinsen är Amadeus. Hoppas att lille Felix sover bättre nu och att magen blivit lugnare. Ha det gott. Kram Anki