fredag 30 juli 2010

Stor pajk

.
Leo är en stor kille, en riktigt STOR kille. Han sover i en säng för stora killar, japp, han har blivit stoooor. I morse åkte jag, Felix och min mor till IKEA där sängen skulle införskaffas. Vi strosade runt en stund och kikade på allt vi ville ha och lite till. Nere i tag-det-själv-lagret tackade jag min lyckliga stjärna att jag för en gångs skull hade tur då jag lyckades norpa åt mig den sista sängen som Trollet skulle ha. Bilen packades i ösregn, ett regn jag inte skådat på länge, men med lite god vilja så fick jag tryckt in sängen, madrassen, täcken, kuddar och moderns pryttlar.

Väl hemma hade Leo precis kommit hem efter en roadtrip med farmor och Kjell. De hade varit hos faster och klappat kattungar, i Bredared för att upptäcka att "Unos djur" var stängt för att slutligen landa hos gammelmormor Siv för lite fika och bus med Taxarna.

Sängen monterades och provlågs både en och tretton gånger. Han var mycket stolt över sin säng och över sitt Barcelona påslakanset som han fått låna av sin givmilda far (japp, Peter har ett sånt påslakanset).

När läggdags kom var det som väntat mycket roligt att smita upp från sängen. Men efter en så där 15 läggningar så somnade han gott. Vi har bestämt oss för att han SKA lära sig att somna själv även i denna sängen precis som han gjort i spjälsängen. Det är så skönt att inte behöva ligga bredvid i timtal i väntan på John Blund. Ska bli spännande att se på morgonen om han ropar efter oss eller kommer tassandes själv... mammas stora kille.

Nu sover i alla fall två av ungarna, den tredje är hos sin far, hunden är rastad, mannen är pussad på, ett glas vin är upphällt... så nu ska jag slänga upp fötterna på bordet och bara njuta.

2 kommentarer:

LANTHUNDEN sa...

Skulle inte Barca kunna få låna det bäddsettet av er...då skulle hon allt bli glad;)

Ses snart!?

Kram Kram

www.segerstorpshundar.se sa...

Barcelona bäddset?!!! Tur att han fyller år snart så han kan få ett snyggt Real Madrid påslakanset så det blir lite ordning, stackars pojk;) Tänk att han är en sådan stor kille nu att han sover i egen säng! Kram