tisdag 6 juli 2010

Tisdag

.
Vår lille plutt har kvällskolik vilket innebär ett konstant vaggande, bärande, tröstande på kvällarna. Egentid finns inte just nu men trösten är väl att det går över även om det känns låååångt borta.

Det finns en kvinna i Stenungsund som praktiserar akupunktur på bebisar som har kolik som vi har kikat lite på. Är det någon där ute som har erfarenhet av denne, eller har hört någon annan som har det? Just nu är vi rätt slutkörda både jag och pappan.

Annars är det 8 arbetsdagar kvar för Peter innan vi får njuta av semester. Vad vi ska hitta på håller vi lite öppet. Det får bero lite på väder, status på ungar etc etc. Ev åker vi iväg några dagar, tar in på ett hotell och gör vad vi känner för.

Tarrak blir aktiverad med minimalt med träning och maximalt med promenader. Både jag och hans doggywalker kör hårt med honom. Ang den minimala träningen då... var uppe och kände på framåtsändandet här om dagen och tja.. med tanke på hur ytterst lite vi har tränat på det så ser det riktigt bra ut. Nu ska vi bara träna lite också så ska vi nog få lite poäng också.

Idag går mina tankar till Marie och Stefan på Chessplayers. Tarraks mamma har lämnat oss och alla som har haft turen att träffa goaste Chessie vet vilken förlust det är för Marie. Hon var och hade allt en perfekt hund ska ha.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Mitt råd, åk dit! Vi har inte själv haft problem med kolik på våra barn, men jag vet flera som varit där och har fått så bra hjälp! Det är värt att köra långt för hennes behandling har jag förstått! Hade jag behövt hade jag också åkt. Lycka till, hoppas det löser sig och att lilla killen mår bättre snart.
Hälsn Caroline, en av dina kollegor i KLV :)

Agnetha sa...

Har aldrig hört talas om henne, men har ett tips jag fick när min yngste var litet kolikbarn och som jag använt med framgång:
Ställ babyliften på tvättmaskinen, lägg guldklimpen däri och sätt sedan på centrifugen. Enligt min tipsare ska det liksom "skaka loss" gaserna i magen, som ju är det som utlöser koliken.
Om inte annat som somnar väl grabben av pur chock! :D

Lycka till hur som helst!

Och Chessie... Det är Sandra skriver i Maries gästbok: Hon var ingen hund, hon är en levande legend på fyra ben. <3

Kram på er.

Sandra sa...

A's chef var där med sin minsta för ett par år sen. Han hade haft jättekolik (ungen alltså, inte chefen) och skrikit mest jämt och efter bara ett besök där och några nålar senare så var det helt borta och kom inte tillbaka. Värt att testa helt klart! Funkar det inte så har man ju inte förlorat mer än lite pengar och lyckas det så är det ju fenomenalt!

Tanja sa...

Hej Tytti!
Förstår att ni är trötta. Vi hade liknande problem med Max tidigare, han skrek på kvällarna och hade ont i magen och ingenting hjälpte:-( Jobbigt både för de små och deras föräldrar. Har inte själv provat akupunktur, vi fick prova annan mat som han mådde bättre av samt minifom som gjorde skillnad för oss, men hade det inte hjälpt hade jag definitivt tyckt det varit värt att testa akupunkturen som ju sägs vara bra mot kolik! Hoppas det blir bättre snart!!

Kram från Tanja (Lovis matte)