fredag 10 april 2009

Pustar ut

.
Denna vecka har nog varit årets mest stressiga och påfrestande vecka för mig. Det känns som allting har gått i sjuhundranittio och jag har flera ggr haft lust att kliva av karusellen. Men nu är det "över". Ordningen är återställd. Lugnet har infunnit sig.

Pappa är hemma. Han fick åka hem igår. Nu går han med ett förband på sitt enkronas-stora hål i skallen. Han mår bra men var rätt påverkad av allt ståhej som varit dom senaste dagarna. Man kan ju bli knas för mindre. Men det gör nog gott att komma hem i alla fall. Nu ska vi åka och hälsa på honom så mycket vi bara kan och ge honom den stöttning han behöver.

Pappa har försökt prackat på mig en hundring vid nästan varje besök. Jag har sagt tack men nej tack... dock har jag inte alltid lyckats. Han tycker att jag sprungit där och gjort sånt besvär för hans skull så lite tack för hjälpen ska jag väl ha :) *söt*. Nu ser han fram emot att få börja träna, ge sig ut o springa och fixa syrrans cykel. Det känns skönt att han blickar framåt och det känns som han för första ggn är på rätt väg. Som om han fått sig en rejäl tankeställare.

Idag har jag och Lille-troll varit hos Sofia och Jon på fotosession. Som om det inte vore nog med att Sofia fotade Leo och oss så bjöd hon på smarrig lunch med... Tack så mycket vännen för idag!

3 kommentarer:

Agnetha sa...

Åh, vad skönt att det verkar lugna ner sig för dig. Och att pappa är på bättringsvägen på många sätt.

Hoppas att ni får en riktigt skönt och Glad Påsk och får massor av tillfällen att njuta av såväl vackert väder som av lugn och varandra.

Kramar i massor från oss till er.

Anonym sa...

Hej
Det jag tänkt skriva ser jag att Agnetha hunnit före med.
Skönt att det går åt rätt håll för din pappa, ibland behöver pappor en Aha upplevelse för att se vad som är viktigt i livet.
Hoppas ni får en fin påsk.
Kram Ulrika & Nanook

Anonym sa...

Det där med pengar för allt besvär känner jag igen från min morfar, vill oxå alltid ge en peng för så lite. Gullit är det minsann...
Rikitgt Glad Påsk på er!