måndag 20 april 2009

Tävlingssugen




.
Ny vecka, nya utmaningar!

Har läst om folk som varit och tävlat till höger och vänster i helgen och blir riktigt sugen. Vi får väl se om jag är lika sugen när jag väl kommer till tävlingsdagen. Men nu är det 8 månader sen sist och det var alldeles för länge sen.

Sist vi tävlade var i Lilla-Edet och vi fick ihop 148 poäng i 3:an men känslan var kanon och jag minns tävlingen med värme. Han vimsade omkring under momenten och hade inte riktigt nån pejl på nåt men vi var glada och gladast blev jag nog över en kommentar som en i publiken gav oss. Hon tyckte att det såg så himla härligt ut, "Det är så det ska se ut när man är ute på tävlingsplan"! Jag menar.... 148 poäng i klass 3! Men det är så det ska kännas och det är tydligen kul att titta på när hund och förare bara är lyckliga och skiter i att det går käpp rätt åt skogen!

En sån tävling ska vi satsa på i Kungälv. Fast med några fler poäng förhoppningsvis ;)!

2 kommentarer:

Agnetha sa...

Den där känslan, när man är ett, det kan inga poäng i hela världen gå upp mot. Håll hårt i den och ge järnet!

Kram

Dagge sa...

Tävla då ! :-)

Jag kom precis hem från Orust där lillan fick rusa lite med sin bror. (hund alltså)

Den andra lillan som jag är hemma & är ledig för är lite snuvig så vi tar det lugnt med att vara för aktiva utomhus annars :-)

Du får väl slå en signal när du vill träna lite :-)