måndag 27 april 2009

Uppdaterat

.
Nu har jag inte uppdaterat på så länge så jag knappt kommer ihåg vad vi gjort under tiden.
Men vi har umgåtts med min pappa lite och så har Trollet varit hos frisören. Jojomen... 6 månader gammal fick han gå till Frisör-Anna för första ggn. Han var jätteduktig och skötte sig bra.

Har givetvis fotograferat honom nyfriserad men som så ofta på kvällarna så sitter jag vid den bärbara och här har jag inga bilder. Imorrn får jag bildblogga istället.

Ikväll har jag varit på klubben för träningstävling. Tarrak var överladdad och hade mycket konstigheter för sig. Ljud, stollerier, skall och andra knäppa grejer. Men svansen gick som en propeller mest hela tiden och den attityden gillar vi. En 9,5:a på Inkallning med ställande och läggande är jag mest nöjd med. Sen var det väääääääldigt många nollor då jag passade på att korrigera, berömma och svära åt honom. Det får man INTE göra på tävlingsplan men idag var det min tävlingsplan att tala om för honom att man inte får bete sig hur som helst när mamma är med. Han är kul den där hunden... och liiite knäpp, just the way I like him!

3 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Tänk att lilleman varit hos frisören på riktigt. Han börjar bli en stor kille. Lovisa hälsar att hon tycker det är dags för en date snart igen. Kram

Agnetha sa...

Även Bucks har börjat få en förfärlig massa ljud för sig på lydnadsplanen helt plötsligt. Mest pip dock. Men de kommer, precis som för Tarrak, i läge "överladdning", när han vill lite för mycket. Plus ett litet "jag-vill-inte-ligga-kvar-här-när-du-går"-pip på platsen *suck*. Men det är bara ett enda pipande, som dessutom är svagt, så med lite tur hör ingen domare det. ;)

Ska bli spännande att se bilder på snaggat troll. :)

Ha det - kram

Annelie sa...

10 poäng får du för glad hund iaf :) Vill ha en mer detaljerad beskrivning av träningstävlingen (date eller telefon?) snart och så vill jag se bilder på det nyfriserade trollet - NUUUU!!

Kram