tisdag 21 april 2009

Röj o fix

.
Jag har varit så effektiv idag så jag skapade totalkaos här hemma. Ibland får jag energi från ingenstans och inspiration till att städa, röja och fixa hemma. Idag var en sån dag. Jag började i städskåpet som mest har använts som garderob, och eftersom den skulle återfå sin form som städskåp var jag tvungen att röja "Tarraks garderob" så jag fick plats med jackorna där. Och så vidare... det drar ju med sig en hel del när man väl börjar nånstans.

Upptäckte barnsligt förtjust att jag hade flera överskåp i sovrummet utan något i. Ni fattar... jag kan spara ännu mera onödiga saker som jag kan svära över om några år. Jippiiiii!

Men detta plötsliga infall i att röja innebär att jag får städa imorrn istället men det blir nog väl. Jag hittar säkert en ursäkt till det imorrn med.

Status för ungarna i huset:

Robin är och fiskar och enligt telefonrapport får vi regnbågslax till middag imorrn. Duktig gosse!

Leo har tagit sina första kryp"tag" idag. Upp med rumpan och skjut iväg med högerbenet och vips så har man förflyttat sig ett par cm.

Tarrak fick sig en långis på morgonen av hans personliga "Doggy-walker". Dom hade t o m sprungit en bit (stackars hund). Skönt att slippa långpromenix nån dag så där.

Nils är lite krasslig. Han har sen i lördags ockuperat Leos lektäcke i hans rum. Där ligger han lååånga stunder och gör avbrott i vilandet endast för kisse- och matpauser. Idag hittade jag ett sår i gumpen på honom. Vi har tvättat rent det och får hålla lite koll på att det inte ser värre ut imorrn. Stackars missen!

3 kommentarer:

Jagochgrabbarna sa...

Härligt att röja lite!

Nils har säkert varit i slagsmål. Baloo sov i två dagar när han åkt på däng. Sen klev han bara upp som om inget hade hänt!

Anonym sa...

...eller kanske har han haft en inflamerad analsäck som spruckit?

Viken enegi du har!! Kom hit och röj lite är du snäll.

Kram Annelie

www.segerstorpshundar.se sa...

Grattis kompis till det fina krypet! Puss och kram Lovisa