lördag 18 april 2009

Tarrak och jag!

.
Ett hundigt inlägg!

Det blir sällan hundiga inlägg nu för tiden och det beror mest på att det inte händer så jättemycket revolutionerande att skriva om. Vi tränar varje dag, vi tränar inte långa pass och vi tränar inte alltid så strukturerat men tränar det gör vi. Den 10 maj ska vi tävla i Kungälv och för att ha en rimlig chans att nå ett första pris måste man träna.

Ofta tränar jag när vi är ute och promenerar. Det finns så många moment jag känner vi har kommit längre på under våra "micro-träningspass". Vi åker sällan upp till klubben för att träna för då känner jag mig pressad att träna ett längre pass än vad vi orkar med. De ggr jag har gjort det har vi hamnat i konflikt. Efter att ha legat lågt med träning så kan jag inte pressa honom för mycket, han vill och provar och när det blir fel blir jag frustrerad och då försöker han ännu mera och blir alldeles för ivrig. Så microträningarna funkar kanon för oss.

Mest tränar vi för LK3 men försöker lägga in lite HÖgre-klass moment också men jag koncenterar mig på lydnaden just nu.

Så mitt liv består inte endast av Lille-troll även om det är honom jag mest skriver om! Hunden får sitt och det går ingen nöd på honom!

2 kommentarer:

Agnetha sa...

Microträning är oftast effektivare än långa pass, så det ska nog bli bra lagom till den 10 maj. ;)

Ha det - kram

MAlena & Annie sa...

TACK för Grattisen! De kändes underbart.
Många kramar och lycka till med kommande tävling!