tisdag 21 juli 2009

Brölloppet avklarat

.
Då var lillasystern gift då!

Bröllopet var alldeles alldeles underbart! Jag hoppas och tror att ingen åkte från festen. Dagen började hos frissan där syrran fick håret gjort och sminket lagt. Jag och brudtärnan fick också snygga frisyrer, tack Anna på Bloom för ditt fantastiska jobb.

Efter frissan for jag till Ellagården där festen skulle hållas senare på kvällen, för att fixa det sista med borsplacering, lägga ut festhäftet etc. När jag sprang runt där som en yr höna kom brudparet dit för lite fotografering. Att få se min syster i en vacker vit brudklänning var mer än jag kunde ta och givetvis föll tårarna. Hon var vacker som en dröm och brudgummen var så fin han med.

Efter Ellagården åkte jag vidare till kyrkan där besökarna skulle hälsas välkomna och visas på plats. Det var då det började regna, och vad det regnade. Gästerna kom i alla fall på plats och sist men inte minst kom brudparet. Sen var det dags för dom att tåga upp till altaret och givetvis föll tårarna igen. Dom var så fina så fina. Cermonin var jättefin och lättsam, prästen var utav den skojfriska sorten så det blev tårar blandat med härliga skratt. En solist sjöng Josh Grobans "You raise me up" och "Heaven" med Brian Adams och inte ett öga var torrt.

Tyvärr blev det inget riskastande då himlens portar hade öppnat sig och gästerna fick kasta sig in i bilarna för att komma till festen någorlunda torra. På festplatsen var det brudskål med champagne och jordgubbar. Och min och Thomas (min toastmasterkollega) hårda arbete med festen började. Gästerna skulle hälsas välkomna, tal skulle påannonseras, det skulle sjungas, lekas osv. Allt flöt på utan några som helst problem och efter tårtan kunde jag äntligen andas ut och påbörja partyt. Festen pågick till sent på natten och vi landade väl i säng nångång vid halv fyra på morgonkvisten.

Jag är mycket nöjd med arrangemanget och programmet höll bra. Känns skönt att man inte klantat till det på min systers viktigaste dag. Alla tal var otroligt bra och mitt eget lyckades jag nästan helt med... dock brast rösten i slutet ;).

Bilder och mer detaljer kommer vid senare tillfälle. Finlandsgästerna åker hem idag så då kanske det blir lite mer datortid så jag hinner få ordning på bilderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*blinkar, blinkar och blinkar igen för att kunna se* Äntligen fick jag läsa om det!! Vilket bröllopp!! Tänk vilken tur Tanja hat som har sin syster Tytti som ordnar allt så fint. Nu längtar jag så klart efter bilderna :)
Kram Annelie

Agnetha sa...

Vackert!
Ser också fram emot bilderna - och på ett inlägg om hur när Tanjas syster har gift sig. ;)

Kram