måndag 6 juli 2009

Minnet...

.

För många år sedan var jag på en föreläsning med en man jag inte minns namnet på och vad föreläsningen i stort handlade om minns jag inte heller :P. Men en sak etsade sig fast i mitt minne och det var att en människa kan hålla koll på max 7 saker i huvudet samtidigt. Alltså 7 saker man har att göra, inte får glömma bort etc. Inför min systers bröllop har jag nog närmare 70 saker jag inte får missa och igår när jag gått och lagt mig insåg jag att det inte funkar att försöka ha allt i databasen uppe i huvudet. Så jag klev upp och skrev en lista.


Nu känns det som jag har lite mer koll på läget i alla fall. Det är skönt att ha en lista att pricka av saker ifrån. Medan jag skrev listan kom jag på att vi ska ha gäster från Finland boendes hos oss före, vid och efter bröllopet och det kräver ju också lite förberedelser. Så nu finns dom på listan också. Denna veckan ska i huvudsak ägnas åt bröllops bestyr och hemmafixeri. Det tar ju lite tid med ett litet troll som kräver uppmärksamhet också.


På torsdag har min vän Linda utförsäljning av sitt lilla lager av kläder hon designat själv... intresserad?? Hör av dig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Listor låter bra :)
Kram Annelie