tisdag 28 juli 2009

Dagen...

.
Idag har vi varit på badhuset med Lilletroll. Det var härligt att se honom i vattnet igen. Han trivs verkligen. Det var dock lite kallare än bassängen vi är vana vid så den söta lilla underläppen darrade en hel del innan han fick upp värmen.

På eftermiddagen åkte jag upp till klubben och umgicks med ett par riktigt träiga typer. Våra framåtsändande figurer. Det gick riktigt riktigt bra. Dock har han fortfarande svårt att "lita" på mig. Om jag gör något som han tycker är lite jobbigt... så som att be honom stå riktad mot ett visst håll så jag kan ställa mig bakom för ett framförgående. Då tycker han jag är knepig och vill inte vara med. Men lite levergodis kan göra underverk och snart var vi på rätt spår igen.

Som dom flesta vet har jag och Tarrak hamnat i en liten konflikt när Leo föddes. Det har blivit mycket mycket bättre och blir bättre hela tiden. Jag har fått höra från flera som har Aussie att deras reagerat likadant. Det har varit otroligt skönt att höra det och jag önskar att någon hade sagt det när det var som värst. Jag har ju verkligen trott att jag gjort massor utav fel med min hund men när man hör att andra hundar reagerar likadant förstår jag ju att vissa individer är extra känsliga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gör inget fel med Tarrak!! Du är ju hans allra bästa matte :)

Kram Annelie