fredag 31 juli 2009

Ditten och datten

.
Planen för torsdag och fredag var att lägga klart stenen runt altanen. Nu ville det sig ju inte bättre än att det har behagat att regna mest hela tiden. Det har ju regnat till och från hur länge som helst nu och jag är trött på att gnälla om det så jag gör inte det. Vi var ute i trädgården idag jag, Leo och Peter, lastade ur den sista markstenen ur bilen. Det regnade men det bekom oss inte. Det är för banalt att bli tjurig över.

Igår var jag ute på lokal. Och det är väl bara att inse. Jag börjar bli för gammal för sånt, vid tolv tiden började jag känna mig redo för hemfärd och jag lyckades lura med mig V och A som sällskap. Så strax efter ett var jag hemma medan resten av gänget fortsatte sitt partande. Det kändes skönt i morse att ha lagt sig i hyfsad tid och att jag tog det lugnt med ölen. Vuxenpoäng 37.

Imorrn hoppas vi på lite väder så vi kan jobba i trädgården på fm. Sen ska vi till min gudson William på kalas. På kvällen ska Peter iväg på ett 30-års kalas. Jag skulle egentligen gått med men väljer att stanna hemma med Lilleman. Ett partaj i veckan räcker gott o väl.

På måndag börjar Peter jobba och jag misstänker att han har ångest redan nu. Kanske inte just för själva jobbet utan att inte få tillbringa så mycket tid med Trollet. Tråkigt men sånt är livet tyvärr. Han får ta igen det när han ska vara pappaledig till vintern.

Inga kommentarer: