tisdag 7 juli 2009

Jepps

.
Nu är det inte kul att vara hund i denna familjen. Kvällarna som jag vanligtvis ägnar åt hundbestyr ägnas för det mesta åt bröllopsbestyr. Men Tarrak... jag lovar att efter att bröllopet är över så ska vi ta tag i saker igen. Vi ska ju ut o tävla i sensommar/höst så vi får nog börja se över vart vi står.

Förutom pyssel med festen etc så har min kära far varit, rent ut sagt en "pain in the ass". Han har varit ett stressmoment för mig som heter duga. På nåt sätt har jag blivit hans personliga assistent och han har väldigt lite förståelse för att jag har så mycket annat att göra att jag inte kan hoppa när han säger att jag ska hoppa. Igår fick jag nog och sa till på skarpen. Jag sa att jag faktiskt har en unge som tar väldigt mycket av min tid, sen har jag vänner jag umgås med och en sambo jag vill hinna träffa mellan varven. Jag tror han förstod vad jag menade för imorse när han ringde så sa han att han fixat en annan för det som skulle fixas just nu. Jag är uppriktigt glad över att han vill umgås och så men ibland kostar det för mycket av min mentala hälsa särskilt nu när jag har lite mer än vanligt att göra. Så pappa får kliva åt sidan för en stund just nu!

Och ni mina kära bloggvänner... se nu till att uppdatera era bloggar så jag har nåt att läsa!
Puss o kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tarrak överlever lite tråk-tid ska du se.

Det är inte alltid lätt med pappor ;)

Jag HAR uppdaterat!! Inte idag, ingte igår men i söndags i alla fall - alltid något.

Kram Annelie

Agnetha sa...

Du får väl ordna "bröllop" för Tarrak, som tack för uppoffringen. ;)