söndag 5 juli 2009

Slapp söndag

.
Jag känner mig som ett utsketet plommon idag. Helgen har ägnats åt att "dricka vin och umgås med vänner". Ja lite annat har vi hunnit med också. I fredags bjöd vi över grannarna och syster med blivande för lite grill och vin. Tiden går ju som bekant väldigt snabbt när man har kul och vi rundade väl av vid 01-tiden. På tok för sent för småbarnsföräldrar att gå o lägga sig men det var helt klart värt det då vi hade mycket trevligt. Leo vaknade givetvis tidigare än vanligt :P.

Igår fyllde vår goda vän T 35 år. Och det firades med en fest som han anordnat.God mat och god dricka och än en gån väldigt trevligt sällskap. Leo tillbringade kvällen med farfar, bonusfarmor och faster medans hans päron var ute och slarvade. Vis av erfarenhet tog jag det lugnt med det alkoholhaltiga drickat och blev hämtad strax efter midnatt av svärfar. Leo vaknade tidigare än lördagen givetvis men vi gick och la oss vid 8 igen och sov i 2,5 timmar sen. Gött!

Har läst lite tråkiga nyheter på Facebook. Tydligen så ska en utav mina kusiner ha gått bort. Han har under många år brottats med drogproblem och inatt verkar det ha gått åt skogen. Jag tycker inte om att läsa saker på nätet och inte ha det ordentligt bekräftat så jag har bett pappa ringa mina fastrar för att höra hur det gått till. Det är tragiskt att en människa så ung ska behöva bli offer för drogerna men nu får han vila i frid i alla fall och slippa brottas med sina demoner. Sov gott kära J!

3 kommentarer:

Erika sa...

ehmm...det var faktiskt faster erika som körde. svärfar hade druckit öl!

Beklagar sorgen!

Agnetha sa...

Tråkigt med din kusin och särskilt då omständigheterna...

Men du, hur var det egentligen med drickat, med tanke på Erikas kommentar? *asg*

Ha det! Kram

Annelie sa...

Usch då, så ledsen jag blir *kramar om*