torsdag 3 februari 2011

Dag 32 och en lugn plockdag...

.
Idag var målsättningen att gå en rask timmes promenad igen men kroppen sa ifrån. Alla krafterna tog slut och jag var lydig och lyssnade, alltså gick jag ingen promenad. Igår blev ju intensivt med både promenad och vattengympa. Får försöka ta mig ut med ungarna i vagnen imorrn istället.

Idag har vi mest varit hemma och skrotat jag och Buddhis. Leo har varit på dagis. Har plockat och grejat lite, kalas imorrn och det vore ju trevligt om det inte låg smutsiga strumpor under matsalsbordet eller snorpapper i fönstrena. Nåja, värre än så tänker jag inte röja. En sväng med dammsugarn imorrn så inte dom där dammluddisarna anfaller gästerna.

Idag visade vågen endast 2 komma några hekto från målet... jädrar vad peppad man blir. HOppas nu inte helgens restaurangbesök sabbar allt för mycket.

Lunch: Kyckling, sallad och chilikeso (som jag lät bli och äta, den var inte god nånstans)

Mellis: Yoghurtmuffins och kaffe

Middag: Fläskfilé, keso med tomat och gurka (Peters fina upplägg)


Leo ville prompt ha förklädet när han skulle hjälpa mig med muffinsen... godingen!

Han är inne i en härlig "Älskar dig"-period. Han säger det flera ggr per dag till mig, oftast följt av.. mamma, jag krama och pussa dig. Vilken kass dag som helst kan vända.
När han kom hem från dagis gick han och hämtade sin tyghund som han kramade om och sa.. Älskar dig tusen miljooner. Mmm det är viktigt att berätta för hunden efter en hel dag borta.

2 kommentarer:

lojocas sa...

Sötaste, goaste Leo <3

Så duktig du är - snart har du nått målet *tummen upp*

Kramar

www.segerstorpshundar.se sa...

Goaste lillkillen! Vilka underbara små godingar vi har! Kram