tisdag 1 februari 2011

Dag 30

.
Idag har varit en bra dag... en riktigt bra dag. Jag har hunnit med att vårda själen och kroppen, ta hand om och umgås med familjen. Det enda jag inte har hunnit med är hemmet och det bästa är att det skiter jag i. Det får vara lite kaos och jag känner mig nöjd ändå, himla skönt.

Idag har min aktivering bestått av en powerwalk på 5o minuter och så har jag kört lite hantelträning hemma framför "Halv åtta hos mig". Känner mig riktigt nyttig.

Maten då... var sugen på att testa något nytt och spännande så det fick bli fransyska som jag slängde in i en stekpåse, 125 grader i ugnen och så fick den ligga där i nästan en timme tills den fick en temperatur av 70 grader. Till det fick det bli morot och rotselleri med chilisalt i ugn. Köttet kan nog göras bättre men för att vara första ggn jag tillagar en hel stek så är jag nöjd.

Lunch: Stekt kyckling med grönsallad

Mellis: Yoghurt

Middag: Fransyska med rotfrukter

2 kommentarer:

lojocas sa...

Riktigt god mat även idag tycker jag. Så härligt att du mår bra. /Kramar

Mor-Mia sa...

30 dagar är lång tid!!!
Såå imponerad att du inte har fuskat någonting, hade nog inte jag klarat.. :)