tisdag 15 februari 2011

Inget att skriva om...

.
Är inne i en skrivar-period då jag känner för att skriva massor. Jag vill skriva texter, listor, låtar, böcker och allt. Sen sätter jag mig här för att blogga och jag kommer inte på ett enda skit att skriva om. Typsikt är det.

Men men jag skriver väl om dieten lite då.

Jag är väldigt förvånad över hur "lätt" det har varit och hur bra det har gått. Jag trodde att jag skulle sitta och lipa på kvällarna för att jag var hungrig och sugen på mat, bröd och godis men det är få kvällar som har varit jobbiga. Idag blev jag lite sugen på godis men en stor kopp te rådde bot på det.

Jag skrev ju mina små matsedlar som jag följde slaviskt tidigare men nu har jag inte gjort det på en vecka eller två och det känns rätt skönt att kunna bestämma lite från dag till dag vad jag ska äta. Men jag ser till att alltid ha mat hemma så jag inte ska behöva gå hungrig och ta till drastiska metoder som att äta bröd (ursäkta svordomen :P).

Dagens matsedel behöver jag väl inte skriva om... ni ser på bilden vad jag käkat.
Motionen bestod av en halvlångis i kylan. Imorrn hoppas jag att vädret är okej så jag, Tarrak och Buddis kan ge oss ut på en powerwalk på morgonkvisten.


Och angående Peters Alla hjärtans dag-present så fick han en helkroppsmassage utförd av mig. Den var uppskattad men idag har han nackspärr... ska jag tolka det som att jag borde låta riktiga massörer sköta sitt jobb ifred :P.

3 kommentarer:

Malena o Annie sa...

Ser att vi åt exakt samma sak till lunch idag. :) du får gärna maila mig lite matsedel listor för jag tar gärna emot hjälp för dehär att byta ut kolhydraterna är svårt tycker jag. Trist att bara är kött och sås ju!! Kram på dej

Anonym sa...

Antingen kan du tolka det så eller så kan du tolka det som om han vill ha mer massage :)
Kram /Annelie

Tina sa...

Och jag har inget att komma med som du kan skriva om heller....Men förhoppningsvis snart. Det borde inte vara länge tills Tilly börjar löpa nu. Det är många som väntar och längtar!
Hörs SNART //Tina