måndag 7 februari 2011

Vecka 5

.
Det är ju skettagörlänge sen jag bloggade sist. Men det har varit kalas, party och lite dagenefter som gjort att jag inte hunnit eller orkat kanske är mer rätt.

But I'm bäkk!

I fredags hade vi som sagt kalas för Peter som fyllde år. Vi bjöd på lite tacos och köpe tårta.

I lördags lämnade vi bort barnen vid lunch för att åka till Lager 157 för lite shopping. Döm om min förvåning när jag provade jeans och jag inte bara fick gå ner en storlek utan tre från det jag trodde att jag hade. Det slutade med att jag inte köpte några för jag är ju inte färdig än så om ett par månader åker jag tillbaka och köper en storlek som passar och som ska fortsätta passa ;).

Hemma unnade vi oss att kolla på en film mitt på dan vilket vi inte gjort sen innan barnen tror jag... vardagslyx. Kvällen tillbringade vi på Restaurang Villastaden till att börja med. En underbar restaurang med suveränt god mat. Rekommenderar jag absolut ett besök på.

Efter middagen gick vi på pub där vi var nästan själva till en början. Vi hittade ett roligt sällskapsspel som vi satt och spelade hela kvällen. Den gick ut på att man skulle göra massa uppdrag och svara på ganska närgångna frågor vilket lockade fram väldigt många skratt.

Vågen då... i söndags vägde jag mig inte ens då jag hade ätit och druckit alldeles för mycket i lördags. Men i idag ställde jag mig och den stannade på 65,5 kg... alltså 1 kg upp sen förra veckan men jag tror nog att det är mycket vätska (alla öl hahaaa) så det ska vi nog kunna råda bot på med ett par proteindagar.

I lördags åt vi köttfärssås (med krossade tomater) och fräst zuccini... helt klart en favorit som jag ska äta igen.

Igår lagade jag kyckling med balsamvinägersås... till det hade jag sparris och blomkål.

Idag skulle jag äta tonfisk och keso och gissa vad glada katten och hunden var när det halvvägs tog stopp. Tonfisk är gott och keso är helt okej men inte bara och i dom mängderna... urk. Helt klart något jag inte kommer att testa igen :P.

Middagen med kyckling och gurka var godare.


Inga kommentarer: