torsdag 17 februari 2011

Vikt och lite annat

.
Min våg är sönder, det är väl typsikt. Den har 3 dagar i rad visat på samma vikt = sönder! För inte kan det vara så att jag inte gått ner på 3 dagar hemska tanke :P. Jaja, idag har varit en proteindag så lite borde jag väl ha tappat. Eller inte helt och hållet protein då jag inte hade allt hemma så jag "fuskade" med tomat och gurka till middag.. skäms på mig ;). Man blir lite skadad av dieten märkte jag idag när jag skar upp grönsakerna och hade dåligt samvete.

Men jag är ett halvt kilo ifrån målvikten. Så nog fasiken ska jag orka ett tag till även om det känns motigt vissa dagar.

Igår var det omelett med bacon till lunch igen. Märker att jag har börjat slarva då jag inte skriver matsedel. Ska ta tag i det nästa vecka igen. Middagen bestod av köttfärssås med ungsbakade grönsaker.

Idag torsdag...

Lunch: Omelett... och vatten... jösses vad tråkigt

Middag: Lax med gurka och tomat


Idag har jag varit på dejt med bästaste mammagruppen. Vi var i stort sett fulltaliga för utom 2 som jobbade. Våra små pluttar är inga små pluttar längre utan små goa människor med sina egna personligheter. Barnaskaran i mammagruppen börjar utökas rejält då det är några som fått och några som ska få sitt andra. Vi kanske inte hinner träffas lika ofta nu men det är alltid lika högt i tak och go stämning när vi träffas.

Felix har ju flyttat ut från sin mor och far, han är ju stor kille nu och vill sova i eget rum har han sagt. Det börjar arta sig i rummet och idag har jag skruvat ihop kistan från Kids Concept som vi köpte i julklapp... från Interiora givetvis. Nu är det väl en och annan tavla som ska upp på väggen och sen är det klart.

Inga kommentarer: