torsdag 21 maj 2009

Högreklass

.
Nu har jag bestämt mig. Vi lägger lydnaden på hyllan ett tag. Vi har nött det så jag känner att vi måste göra nåt annat. Nu menar jag inte att vi inte ska träna lydnad för det ska vi men med fokus på brukslydnad. Lydnadsklass 3 får vänta. Nu kör vi för högre istället. Lite omväxling i tillvaron piggar nog upp. Det innebär att jag får massa roligt "nytt" (nygammalt) att träna på. Spår bl a. Det har vi inte kört på... tänker jag inte ens säga. Så Annelie... spåra?? söndag??

I högrelydnaden har vi väl ett par moment som vi inte har än. Framför allt framåtsändandet, men det ska påbörjas redan idag. Japp, tänkte åka upp till klubben en sväng och umgås med våra fina figurer till framåtsändandet. Sen är det skallet som inte riktigt är klart. Han skäller men har än inte uthålligheten att skälla på utan stopp. Tungapporten är också ett moment vi inte tränat flitigt på och där är det väl främst att få honom med fart tillbaka till matte.

Själva bruksdelarna har vi som sagt inte tränat mycket på. Men upplet brukar han tycka är hysteriskt kul så det ska väl bara dammas av och finslipas lite på. En sak som vi nästan aldrig har tränat är spårupptag... hmmm slarvigt av mig men jag blir gärna så fokuserad på vad jag gör för tillfället så jag glömmer liksom bort framtiden. Men nu jäklar ska vi träna det flitigt... söndag Annelie??

Så, nu är det nedskrivet och kan inte ångras :P. Eliten... here we come *skrattar*

9 kommentarer:

Malena sa...

Tack tack!! Ja nu ska Annie stumpan och hennes matte, de vill säga jag! Fara till Falkenberg över helgen och tävla. På söndag bär de av till Lund för ännu mer agility. Så får vi se om de blir fler solskens historier efter helgen!! Vi tror skarpt på er i brukset. Vi ska ta lägre till hösten är planerna. Skotten sitter bra nu är de bara spåret och lydnaden som ska sitta me.
KRAM

Anonym sa...

vi såg dig inte igår på åhaga!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Klart vi ska :)Hör av dig!!

Kram Annelie och de träningssugna damerna!

Anonym sa...

När? Var? Nina kommer nog med - hör av dig.
Kram Annelie

www.segerstorpshundar.se sa...

Åh vad roligt med brukset. Jag och Real hänger gärna på och tränar någon dag också. Ni kanske kan coacha oss lite nu när vi ger oss in i bruksträsket;) Kram

Malena & Annie sa...

TACK TACK TACK!! Ja lyckan var total både idag och igår. Men nu laddar vi batterierna tills imorgon då vi ska på de igen. Ingen rast ingen ro ;)

MÅNGA KRAMAR

Annelie sa...

Tack för en toppendag i spårskogen. Till och med vädret hade vi på vår sida :) Du och Tarrak var superduktiga idag. Det här får vi ta och göra om snart.
Kramar

Malena & Annie sa...

TACk igen... Börjar ju nästan bli generad av alla era berömelser som bara haglar över oss =)

KRAM

Mia sa...

Helt rätt, när man kör fast i träningen gäller det att hitta en väg ut. Det viktigaste trots allt är ju ändå att man har roligt. Har man inte det kan träningen kvitta för min del..
Lycka till i högre!

Kram kram