tisdag 5 maj 2009

Orken är hittad

.
Idag har jag hittat orken igen (tack Erika för erbjudandet om hjälp igår). Jag och Leo har städat datarummet och skrubbat rent hans matstol. Han ville givetvis ha min tvättsvamp som jag skrubbade med och den skulle in i munnen så han fick en egen istället. En ny. Och killen har talang för städning. Efter att han tuggat en stund på sin svamp så kom han farandes och skrubbade även han på matstolen och när han gör sånt där så dör jag en smula... han är ljuvlig.

Vi har även röjt i data-/lekrummet. Det rummet är ett rum som man lätt kan stuva undan saker som inte hör hemma nånstans egentligen och då blir det så jäkla rörigt. Leo var jätteduktig på att hjälpa till även här. Jag lastade ut saker i köket som skulle vidare till nästa "bra-att-ha-rum" och han undersökte alla saker noga. Dammsuga är han en hejjare på, eller i alla fall att suga på den.

Idag har jag för en gångs skull varit jätteduktig när jag och Tarrak tränade. Jag slutade när vi hade som roligast och allt funkade. Jag har så jäkla lätt för att pressa bara liiite till och så hamnar vi i en konflikt. Denna veckan ska vi ha konfliktlös eftersom vi ska tävla på söndag. Allt handlar om pepp och belöning och stoj och stim. Inga nej, korrigeringar och annat sånt. Tarrak tyckte nog att jag var dum som slutade träna för han hade svårt att gå och uträtta sina behov för han ville träna mer och tröck vid min sida.

Inga kommentarer: