tisdag 12 maj 2009

Sjukvården när den är som bäst....

.
Tack Lasse på KAVA.

När pappa låg inne på kava för 1 månad sedan hade han en sköterska vid namn Lasse. Det var hans första dag på arbetet. Han var trevlig, hjälpsam och kunnig. Idag har vi än en gång fått hjälp av honom. Jag hade sån tur att hamna hos just Lasse när jag ringde. Ha kom ihåg min pappa (eller kanske hans påstridiga och frågsamma dotter) och lovade att prata med läkarn för att se vad som hände och återkomma. Jovisst tänkte jag!

Döm om min förvåning när han ringer en halvtimme senare!!! Beskedet var att KAVA nu har släppt ärendet "Eelis" och ärendet ligger nu hos Neurokirurken på Sahlgrenska. Läkarn hade lovat att ringa för att skynda på ärendet och be att dom kontaktar oss så vi vet vad som ska hända eller INTE hända. Så dagens ros går till Lasse, det finns hopp för sjukvården!

4 kommentarer:

Saga sa...

Vilken tur att du bloggar så att man håller up to date :) skönt att det löste sig (?!)

Agnetha sa...

Det är sådana som Lasse som borde vara de enda som får jobb i sjukvården. Heder åt honom - och grattis till er som har kontakt med en sån som han!

Hoppas att det löser sig på bästa sätt för din pappa nu.

Kram

Annelie sa...

Hej och tack för besöket idag. Så härligt med ett RIKTIGT träningspass :)

Kram

Riitta sa...

Det var jätte trevlig att träffas i går! Lill-trollet hade blivit så stor sen jag såg honom sist! Vilken underbart snäll, söt och positiv liten kille han är :)
/Kramis