fredag 29 maj 2009

Fika, provrum och papparapport

.
Imorrn ska jag ta på mig ögonbindel. Jag, syrran och morsan ska till Göteborg för shopping. Planen är att jag ska hitta en klänning till min systers bröllop. Jag har en bild av hur klänningen ska se ut och hur den sitter jättebra på mig. Jag får nog lov att återkomma om det blir så eller inte :P.

Idag har jag, Leo och Tarrak varit iväg på en fikastund nere vid dammen på Kransmossen med 3 morsor från mammagruppen. Hur mysigt som helst. Jag och E valde att gå den långa vägen hem. En omväg på si så där 5 extra km. Hann inte innan för dörrn innan pappa dök upp. Han hjälper till att fixa lite barnsäkerhet här hemma. Skåpen i köket ska få barnspärrar.

Och på tal om pappa. Han mår bättre än han gjort på mycket länge. Han var bubblande glad idag och munnen gick i ett på honom och DET har jag inte upplevt på 25 år säkert. Härligt! Han berättade att han mår jättebra och känner sig glad och positiv och att folk tror att han är berusad för att han blivit så pratig. En anledning till att han blivit så pratig är att han fått en ny hörapparat och har inte längre några problem att sortera olika ljud som han gjort tidigare. Han hänger med i samtal på ett helt annat sätt. Gud vad det värmer mitt hjärtat att se honom så här!!!

9 kommentarer:

Annelie sa...

Blir så glad och varm i hjärtat när jag läser om din pappa.

Ha nu en trevlig helg och du kommer säkert att hitta en finfin klänning som sitter perfekt - allt klär en skönhet vet du väl!

Kramar

www.segerstorpshundar.se sa...

Vad härligt med din pappa! Lycka till med shoppingen. Härligt med en tjejdag i Göteborg. Kramis

Annelie sa...

Men, men, men---*darrar på undeläppen* Jag trodde att jag skulle få se den nya klänningen här..

Kram

Anonym sa...

Tack för uppdatering på det gamla goda viset :)

Kram Annelie

LANTHUNDEN sa...

Ska bli såå trevligt i dag. Lillkillen klättrar på väggarna här hemma, så lite röj me polarna kommer vara passande:)

Kram Kram

Anonym sa...

Tack, det var verkligen en rolig tävling!
Hoppas klänningen blev som du ville, vore ju kul att få se den i bloggen.
Härligt med en sprudlande pappa!!

Kram

Malin sa...

Heja dig!! Jag tror att du kommer vara jättesnygg i den där klänningen till systerns bröllopp om du ska dejta honom 2 gånger om dagen. ;)

Anonym sa...

Halååå?!

Kram Annelie *nyfiken på helgens bravader*

Erika Olsson sa...

UPPDATERING :)