torsdag 14 maj 2009

*Phew vilken träning*

.
Träning när den är som bäst...

Igår hade jag, Annelie, Camilla, Riitta och givetvis Trollet bestämt en träningsdejt. Vi träffades hemma hos Annelie för träning. Och vilken lyckad träning. Hundarna var underbara och vi hade kul hela tiden. Tarrak tränade på att "det-gör-ont-om-man-försöker-våldtaga-en-katt" och även lite "fan-vad-jag-älskar-bitchiga-fruntimmer" (läs Lyssa) men även på att hångla med Camilla.

Annelies två tränade på att ligga under sängen. Vilket dom klarade galant. Riittas hundar tränade på att bli lämnade hemma när matte åker iväg vilket man tränar alldeles för sällan. Camillas 3 tränade på att tala om för oss på nerevåningen om det hände nåt spännande på gården.

Detta är ju krävande träning som ni förstår och energi går åt så vi var tvungna att under tiden fylla på med ny energi i form av hembakt bröd, kaffe, te, bullar och kakor.

Känns i kroppen idag efter den där genomköraren. Jag kan nästan ana en lätt träningsvärk! Men det var det värt. Tack Riitta, Annelie och Camilla för köksträningen!

3 kommentarer:

Emelie sa...

Oj vilken ansträngande träning! ;-) Själv ligger jag skrämmande efter i träningen. Har inte haft någon lust alls på sistone. Men idag ska jag nog försöka släpa mig ut på agilityplanen med Zazzi... tror jag... men det ser så grått och trist ut på himlen... Men SM närmar sig och jag har inte tränat agility med henne på flera månader... :-(

Du är välkommen på lite valpgos i sommar :-) Fast gos och gos... mer troligt blir väl att du får agera levande kamptrasa ;-)

Annelie sa...

Javisst hade vi en härlig och givande träning!? Fram för fler sådana tycker jag :)

Kram

Riitta sa...

Håller med både dig och Annelie fullt och helg :)
/Kramis