tisdag 3 mars 2009

Bil bogserad...

.
Ikväll har jag gjort nåt jag gärna inte gör om fler ggr. Jag har bogserat min bil till verkastan med hjälp av svärfar (tack för hjälpen svärfar). Det var ett spännande projekt då batteriet var "urtaget". Det innebär att inga elektriska pryttlar funkar i bilen och att köra en bil utan vindrutetorkare i regn är ingen höjdare. Att det dessutom immade igen på rutorna så jag fick sitta o torka inne med en handuk medans jag försökte hålla koll på svärfar i bilen framör.

Tur att det bara var dryga kilometern till verkstan. Alternativet hade varit att köra den med larmet tjutande och det alternativet var inte så lockande. Så nu håller vi tummarna på att det är en liten "kabel" eller nåt som måste bytas ut och att det kostar 3 kronor ungefär *drömmer vidare*.

7 kommentarer:

Saga sa...

Hej! Längesen =) vilken gullig taxblandning!

Sen måste jag säga att under myset efter morgonsysslorna förekom det väldigt mycket dreggel *haha*

Tytti sa...

Man blir väldigt blöt i ansiktet av att mysa med trollet nu för tiden. Särskilt när han vill bita en i hela ansiktet med. Handuken är min bästa vän nu för tiden ;).

Kram

Tytti sa...

Man blir väldigt blöt i ansiktet av att mysa med trollet nu för tiden. Särskilt när han vill bita en i hela ansiktet med. Handuken är min bästa vän nu för tiden ;).

Kram

Anonym sa...

Blir det några fler trollungar i familjen?

Sandra sa...

Tackar så väldigt för erbjudandet, men att träna två hundar och underhålla en "pensis" är väl ungefär lagom i min bok... ;-) Dessutom tycker jag allt att både du och Agnetha kan låta bli att tävla era hundar ett år eller två så jag har en chans att komma ifatt er!!!

Saga sa...

Det är så härligt att läsa dina kommentarer, du är så klok! Jag tror oxå att vi är här för att lära och att vissa människor kommer och går. Vissa återkommer om och om igen, det är som man ska fundera på vad det är man "missar" *ler*


Tack för att du åter finns i mitt liv!

Anonym sa...

ang fler trollungar så ser jag att dom tränar på det iallafall.
mvh grannen mitt över