tisdag 17 mars 2009

Glad mamma, kinkig son

.
Idag har vi tajmat varandra bra Lille-troll och jag. Jag är på strålande humör och han på skitkasst. Med bra tajming menar jag att i vanliga fall brukar våra pissiga dagar vara samtidigt och det är dubbelt så jobbigt då tycker jag. Det känns något lättare idag när jag själv är på bra humör. Jag liksom orkar med hans gnäll lite bättre.

Han vägrade att sitta i vagnen på väg till Öppna förskolan i morse så jag fick bära honom upp för den värsta backen och sen fick han snällt sitta och skrika i vagnen. På vägen hem likadant. Jag bar honom sista biten.

Nu är han nymatad, nylekt och nysketen. Somnade som en stock och jag passar på att hämta lite nya krafter.

Kanske är det tänder på G eller så är han bara på taskigt humör... vi har ju alla såna dagar.

Hunden i huset får minsta möjliga aktivering idag då det inte känns lockande att ge sig ut på några äventyr då Lilleman är kinkig. Han får helt enkelt nöja sig med kortare kisserundor idag. Och vet ni... jag tror han överlever det med ;).

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart han överlever!

Jag "dejtar" gärna...när? Jag jobbar ti, on - sover to. Fredag kanske? Lördag är vi bortbjudna men kanske söndag. Hojta till när du kan, vill och orkar.

Kram