söndag 1 mars 2009

Biljävel...

.
Till salu:
Renault Laguna -98
Röd
Inte så välvårdad
Hundhår i bilen
Fungerande larm (det är så väl fungerande att det går inte att stänga av)

Imorse höll Lille-troll på att somna efter att legat brevid mig o jollrat i en timme. Klockan var 06.50 då hör jag ett billarm tjuta. Med risk för att det kunde vara en tjyv i farten pötte jag upp mannen. Han rusade ut i morronrock och skor. Konstaterade att det inte var hans bil utan min, rusade in, hämtade mina bil nycklar och rusade ut igen. Låg i sängen och funderade på vad han pysslade med eftersom larmet fortsatte att tjuta. Efter en stund kommer mannen in och talar om att han inte kommer in i bilfan. Hur vi än försöker får vi inte upp bilen.

Vid det här laget har 2 grannar redan varit ute med sömndruckna ögon och håret rätt upp. Farbrorn mitt emot vaknar också strax efter. Ringer polisen för att kolla om dom har några tips. Assistancekåren var deras tips. Ringer och ber dom komma och hjälpa.

Renault är tydligen väldigt inbrottssäkra bilar för han fick nog bråka med bilen i en kvart innan han lyckades ta sig in i den. Upp med motorhuven och rycka batterisladden.

Tystnad...

1200 kronor tack sa den snälla assistancekillen som låg hemma o sov när han fick joursamtalet :P. Så nu har jag en bil jag inte kan köra utan att larmet tjuter. Det innebär att jag måste lämna in den och som bekant kostar sånt pengar... *FAN*. Jag som hade så mycket jag ville shoppa denna månaden *drömmer vidare*.

Så här såg det ut och lät....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Förstår att det kändes som att kasta pengarna i sjön :(
Du får fönstershoppa istället! Det är ju heeelt gratis!

Anonym sa...

Ibland (om än ytterst sällan) är jag glad att vi inte är grannar. Idag är en sådan dag :)

Kram Annelie

LANTHUNDEN sa...

Lovar att du ska få lite tips snart!

Hur gick inskrivningen?

Kramar