torsdag 5 mars 2009

Jag = Trasig

Att mata hund kan vara en farlig sport. Imorse skulle jag ge Tarrak frukost (visst är jag duktig Marie som inte glömmer av hans frukost :P) med Leo i famnen. Man har ju lärt sig det här med multitasking rätt duktigt nu. Böjde mig ner för att hälla ner maten i hans skål och skulle skulle sträcka på mig. Men det ville sig inte riktigt. Förstod genast att det var min gamla "vän" Ryggskottet som var på besök.
Tog i alla fall en promenad med Tarrak, och sen en tur till Mammagruppen som idag tack och lov var på öppna förskolan nära oss. När jag sen kom hem fick jag ringa efter BackUp. Jag insåg att jag inte skulle fixa dagen själv med Lille-troll. Mor kom till undsättning och just nu är hon ute och går med honom så jag får lite andrum.

Har ringt vårdcentralen och konsulterat i om jag kan knarka lite Voltaren och det skulle tydligen funka trots att man ammar. Har tryckt i mig en för 3 timmar sen men nån effekt utav den märker jag tyvärr inte av. Vårdcentralen ordinerade även SamboMassage, och det ska jag kräva att få ikväll.

Nån annan som har några bra tips hur man botar ryggskott?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

sex är bra (värktableter allså)

Anonym sa...

Min pappa brukar alltid säga när man har ont i ryggen: "Lägg en ostskiva på ryggen.. vänta ett tag så ska du se att latmasken kryper ut"..
*fniss*
Du kanske ska prova det..
Nä, uscha, jag har själv aldrig haft ryggskott så jag vet inte hur det känns, men ont u ryggen överhuvudtaget är aldrig skoj!
Min hand känns idag redan mycket bättre även om det blev meducin (som pippi skulle säga) i några dagar för säkerhets skull :) Tack för omtanken!
Kan vi inte träffas någon dag så Molly få charmas lite av Tarrak?