fredag 27 mars 2009

Proffshandler

.
Igår fick Tarrak sitt livs första "riktiga" agilitypass. Och det är inte jag som har flippat ur o ska börja med såna skojigheter men han var utlånad en stund på klubben igår. Anna Käll (4:a i VM) ville att jag skulle vara med på nån uppvisning dom hade men jag hade kurs så jag tyckte hon kunde ta Tarrak och det gjorde hon. Tarrak såg väldigt skeptisk ut när jag lämnade över honom till Anna. För Anna hade sin "rabiata" terrier i andra handen. Han ville äta upp Tarrak och Tarrak försökte vara så osynlig som möjligt.

Tyvärr så missade jag själva uppvisningen men när vi skulle upp på plan med våra kursare så stod jag och smygkikade lite på Anna som tränade med Tarrak. Han såg ut o tycka det var skitkul. Han har helt klart potential... fast med en annan matte då kanske :=).

Träningen tog dock slut när han "vindade" matte och drog järnet till mig. Anna gjorde några tappra försök att fortsätta träna med honom men han smet iväg till mig på övre plan hela tiden. Tungan hängde i backen efter sitt lilla agilitypass med proffsen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

:o) Vilken mattegris han är :)
Kram Annelie

Anonym sa...

Hahaha, han har lika kort navelsträng som bror sin. ;)

Klart han gillar agility! Det gör väl alla hundar. Och klart han är duktig på det också - han är väl en CP-eskimå. ;)

Ha det - kram.

Saga sa...

Hm CP- eskimå?! Märkligt! Snyggt på bild är du iaf, ljusa jeans, röt t-shirt å skor *full pott* tittar inte alls på andra saker än hund *skratt*

Anna sa...

Vad är det du har tränat att han ska in mellan benen ... Kändes som jag improviserade freestyle en stund ;) Han var jätteduktig killen. Hade han inte varit helt slut av sitt träningspass, så hade han inte brytt sig om att du kom ;) Lite mer slalomträning innan KM kanske så blir ni farliga ;)

Anna sa...

Glömde skicka en puss till killen också som jag egentligen skulle :)
Puss på dig Tarrak, det får vi göra om :)

Helena & Lova sa...

Klart att Tarrak ska bli agilityhund. Du får väl göra som jag, leasa ut honom. Också hålla dig borta eftersom han är en sådan morsgris :)

LANTHUNDEN sa...

Tack Gumman!!!

Vi får boka tid för fotosession nu oxå...lvore ju skoj med bra väder den dan så vi kan knäppa några idolbilder ute oxå!!!

Kjam