tisdag 3 februari 2009

Dagen...

.
Idag har vi varit på Babymassage på öppna förskolan. Om massagen i sig är så givande vet jag inte men det är en jättemysig stund tillsammans med ett gäng andra mammor. Och fikat efteråt smakar super. M och B som jobbar på förskolan är ljuvliga människor. Det är många mysiga samtal tillsammans med dom. Idag var det ovanligt lugnt där och barnen verkade lugnare och mer harmoniska också.

Som jag brukar på tisdagar så tar jag med mig Tarrak och lämnar av honom hos mor min på vägen till förskolan. Idag var jag lite lat och orkade inte gå in på gården utan ringde till mamma och bad henne öppna dörren och ropa på Tarrak. Jag hade bundit upp hans koppel och skickade honom över vallen till mamma. Han blev jätteglad att se mormor men när hon skulle ta in honom så vände han och kom tillbaka till mig. Jag skickade igen och hojtade till mor att hon skulle locka med godis och det gick han på. Väl inne sen hade han blivit riktigt snopen. Han kände sig lurad och gick och lät en stund innan han kunde slappna av. Så mitt "nya" sätt att lämna av honom hos mor ska inte upprepas ;).

1 kommentar:

Saga sa...

Stackars voffen *fy matte* luras på det viset! Och vara lat?! Det är väl inte din melodi ;)

Låter i vilket fall som helst trevligt med ordet FIKA *vill ha* här bakas det ju muffins var & varannan dag så snart sätter jag tänderna i en *mohahhaaa*

Tänker komma till dig med en oxå! Först kan vi gå en promenix sen kan vi FIKA, va?! *nickar*

Så länge snoret håller sig luktfritt ...