onsdag 18 februari 2009

Stora saker i en liten värld

.
Saab stänger ner fabriker, skogar brinner i Australien och krig härjar här och där. Men i min lilla Mamma-Ego-Värld är rubrikerna helt annorlunda:

Lille-troll har rullat runt från rygg till mage!!!
Sensationen hände imorse lokal tid på Vilogången.
Ögonvittne blev en häpen mamma.

Att så "små" saker kan få ens hjärta att slå några extra slag av lycka är ju helt otroligt. Samtidigt vet jag inte om jag är så lycklig över det. Tiderna är förbi när man la bebis på ett ställa och kunde gå på toa och komma tillbaka och hitta bebis på samma ställe. Ingenting kommer nånsin bli sig likt igen.
Givetvis har proceduren upprepats ett otal ggr idag och mamman filmade med mobil och skickade till pappan som förmodligen har plågat sina kollegor med klippet hela eftermiddagen.

Tänk att han var så liten när han var liten...

På förmiddagen åkte jag o troll till Svenljunga för lite frukost och soffträning för att variera oss. Tack Annelie för sällskapet, frukosten och att du ååååade så fint när Leo visade upp sina nyvunna kunskaper i "rulla-runt".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag åååade! Han är ju stor och duktig grabb nu :o) Söt är han det lilla Trollet och Lyssa håller med mig. Hon hade nog gärna sett att han fått stanna.

Duktig du är med viktminskningen!! Du var absolut värf en dubbelnougat. Det är en av mina favoriter och jag vet hur god den är....men hångla i munnen...näää *ysch* :)

Tack för idag! Mysigt som alltid.

Kramar

Anonym sa...

Ja visst är han världens bäste Leo och du Tytti det där sms:et gjorde mig verkligen så glad.

Dessutom måste jag gratulera till att du är så duktig med bantingen. Själv har jag tänkt tanken i två månader nu men idag kom jag så äntligen iväg och köpte mig ett par joggingskor. Ja ja sakta i backarna här ska inte bli något springa av men de ska nog vara bekväna att gå raskt i också. Dock efter det att jag bytt upp mig en halvstorlek i morgon.

Kram Carina

Anonym sa...

Tjena kompis! Schysst att du börjat rulla runt. Snart kan du busa runt i hela huset. Det är kul! Vi synd i morgon:) Puss & kram Lovisa