tisdag 3 februari 2009

Tarrak

.
En liten rapport till Bestemor i Norge:

Tarrak mår finfint. Han tycker dock att det är tråkigt värre. Jag har inte haft någon som helst träningslust sen lille Leo kom. Det är jättesynd för han vill så gärna och han gör sitt bästa när jag tar mig i kragen och tränar. Jag tror och hoppas att träningslusten kommer tillbaka när våren kommer.

Han är verkligen jättefin med Leo. Han är försiktig och pussar honom mer än gärna. Han blir väldigt orolig när han gråter och jag måste ibland be honom att gå o lägga sig för han tassar gärna runt när han blir orolig och det om något är stressande.

Vi går långa promenader på dagarna och ibland stannar vi upp o tränar lite men det är mest för att underhålla träningen bara. Inget seriöst. Men snart är vi nog på banan igen.

Tarrak är som jag tidigare skrivit extra känslig för mitt humör och han blir väldigt låg när jag är stressad vilket man blir emellanåt med en liten. Men vi börjar så sakteliga hitta tillbaka till varandra igen.

Krama nu om Pappa Marek från oss och hoppas vi syns snart... kanske träffas vi i valplådan hos Marie. Klem fra oss till er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart Tarrak är bra med lill-troll; han är ju världens bästa Tarrak, vet jag! :D

Sööööta är de, båda två.

Jo tack, jag mår liiiiite bättre i dag, men så mycket till träning orkar jag inte ändå *suck*. I vart fall inte ute; det blir lite "hjärngympa" inne i stället, och det är väl inte fel det heller, som omväxling. ;)

Kram

Anonym sa...

Jag kan sparka dig i röva (som du så vackert uttryckte dig) när helst du vill. Kom hit bara... :)

Söt Leo och söt Tarrak!!

Kram
PS: Idag blev det spår, långpromenad och budföring...komsi, komsi och var med.

Anonym sa...

Tusen takk for raporten Tytti, det var koslig å høre at alt er bare bra med alle og at Tarrak er flink med sin lille baby. Tarrak er ikke Prins for ingen ting, han er jo bare herlig.Det er Leo trollet også, en virkelig pen gutt er han!Godt jobba!!!
Ja, nå er det vel rett før jeg begynner å bite negler, og trave rundt i stua slik jeg gjorde når Eskimoene ble født! Det er ikke bare ,bare og være hundebestemor skjønner du, ikke menneskebestemor heller for den del.
Håper vi treffes om ikke så lenge, så også jeg får titte på lille trollet! Vet at jeg er i Sverige om ca 1 mnd.
Pappa Marek har fått klemmen og hilser så masse!
Klem fra ''bestemor''Solfrid,og pappa Marek. Chinok