fredag 6 februari 2009

Dejt

.
Igår fyllde ju min kära sambo 30 år *tänker tillbaka på när jag var så ung*. Och jag hade ordnat med barnvakt i smyg för att bjuda ut honom på restaurang. Farfar och bonusfarmor dök upp på kvällen till Peters stora förvåning. Men han misstänkte nog att nåt mysko var i göringen. Så efter en massa instruktioner hur man sköter ett barn till två personer (som har lyckats fostra fyra barn) som mest såg ut som jajaaaa gåååå nuuuuu, så åkte vi iväg. Jag som kännt mig så cool under dagen var lite smånervös över hur det skulle gå där hemma. Inte så att jag misstror att farfar och farmor skulle kunna sköta om Lille-troll men ni vet... han kanske saknar sin mamma och pappa.

Vi åt god mat och pratade väldigt mycket om han där hemma och när vi varit iväg en dryg timme funderade vi på hur länge vi behövde stanna utan att vi skulle verka allt för töntiga som åkte hem så tidigt.

Johan, jobbade på kvällen och bjöd Peter på en jättegod drink som serverades med en "disktret" fakla som fick hela restaurangen att vända på huvudet och kika mot vårt bord och undra vad som hände ;). Det var bra mysigt att vara iväg på tu man hand med älsklingen men nog är det gött att sitta hemma och käka med ett litet troll sovandes i rummet intill ;).

Inga kommentarer: