onsdag 12 januari 2011

Dag 10

.
Idag stannade vågen på 67,6 kg. Trevligt!
Proteindag idag...

Frukost: 1 tallrik fil med havrekli, 2 ägg och kaffe.

Lunch: Samma som igår, Makrill och omelett

Mellanmål: Yoghurt

Middag: Lövbiff med rödlökskeso

Inga bilder idag. Tog en bild på middagen men den såg allt annat än aptitlig ut så jag struntar i att lägga ut bild. Kan dock säga att hackad rödlök i keson gör susen.

Nu har jag kört dieten i 10 dagar och jag känner att det börjar bli lite tråkigt och svårt att komma på vad man ska äta. Så idag har jag suttit och knåpat ihop matsedel för några dagar framåt och försökt variera lite. Mycket är återkommande men lite nyheter också. Imorrn ska jag prova på Mor-Mias Zuccini-lasagne t ex. Den hade varit fin att göra i den här gratängformen *hint hint*.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ihärdig och jag är imponerad *tuggar på min soft nougat som tröst*
Kram från tjockisen i Svenljunga

Lovisa sa...

Duktig du är! Ngt som är supersmarrigt är tandoorimarinerad lax, färdigköpt krydda superenkelt!

Anonym sa...

Läste dina egna ord om Tarrak på Tillyhills sida men du glömde ju att skriva att han är bra på rumpdansa :) Han är så söt när han utför sin dans så jag tycker att det borde räknas som en merit!!
Kramar från Tarraks Tant