söndag 16 januari 2011

Dag 14

.
Idag stannade vågen på 66,7 kg.

Har idag varit otroligt sugen på sött. Var på Maxi och handlade och upptäckte helt plötsligt att jag irrat mig in bland godishyllorna. Hittade Viktväktargodiset som jag stod och fingrade på. Det måste ha sett dumt ut för jag stod säkert i 5 minuter och dividerade med mig själv hurvida jag skulle köpa eller inte. Jag kan stolt meddela att jag gick därifrån UTAN godiset. Och precis som Peter uttryckte det hemma så är det som med knark en inkörsport till "tyngre" grejer ;).

Däremot har jag bakat Yoghurtmuffins. Använde inget sötningsmedel vilket gjorde att de smakade havre... och inget annat. Men eftersom jag ibland har mina ljusa stunder kom jag på att jag kunde bre dom med lättkesella och strö lite kanel på... och vips så var dom mycket godare.

Frukost: Fil, havrekli, ägg och kaffe

Lunch: Skinkomelett

Mellanmål: Yoghurt

Middag: Stekt kyckling med rödlökskeso

Kvällsfika: En kopp te och yoghurtmuffins.


Muffinsrecept

2 ägg
2 tsk bakpulver
6 msk yoggi yoghurt
6 msk havrekli

Vispa ihop till en jämn smet och skicka in i ugnen i 10-15 min på 180 grader.
Sötningsmedel av något slag är att rekommendera eller att som jag kleta på lättkesella och kanel innan man äter dom.

Igår när vi satt i soffan stod plötsligt nedan kompis utanför fönstret. Peter skrattade åt mig när jag ålade mig på golvet som värsta paparazzi för att komma närmare för att ta en bild.



Sen har jag kommit på den geniala idén att jag ska "bygga" gym i snickarboa. Eftersom jag inte är tätast i stan kom jag på att svärfar har en träningsbänk med vikter som jag ska få låna. Japp, nu jäklar ska här tränas. Ska satsa på "Bitch 2011" *mohahaaa*

1 kommentar:

lojocas sa...

Så Bambi hittar hem till er också - ja, de har det inte lätt i snön de stackarna :(

Kul med gymmet! Duktig du är som håller din diet och klarar att stå emot godis *impad*

Kramar