tisdag 11 januari 2011

Dag 9 och Blå Stjärna

.
67,7 kg, trevligt!

Frukost: 1 ägg och en tallrik fil med havrekli

Lunch: Makrill med omelett (hade tomater i omeletten)

Mellanmål: 1 tallrik yoghurt

Middag: Rotfrukter i ugn med kyckling (rotselleri, morot, lök, paprika och rödbeta)



Idag har jag och Prins Putte varit på en liten roadtrip. Blå Stjärna i GBG för ögonlysning. Det ska göras inför parningen. Nog för att det är bra att vara i god tid men att vara där 1 timme kändes lite löjligt. Så går det när man inte gör en sista koll i almanackan för att kolla tiden. Jaja, en långpromenad hann vi med i alla fall.

SVT spelar in Djursjukhuset där och hade precis gjort en inspelning i väntrummet när jag och Tarrak kom in efter promenaden. Jonas Leksell var programledare och han är en utav mina tv-favoriter. Han är hur bra som helst i Bolibompa ;).

Givetvis satt vi bredvid den här trevliga lilla godisautomaten. Snacka om att plåga sig själv. Var vrålhungrig vid 11 och satt och sneglade på alla godsaker i automaten... kexchoklad, dubbelnougat, coca-cola etc etc. Men jag kände mig bestämd, fnös åt maskinen när jag gick förbi den till te-automaten för att ta mig en kopp. Nåja... vad är en bal på slottet.



Tarraks ögon såg ut som dom skulle och han gick igenom med UA. Så nu kan söta Tilly börja löpa.

För utom långpromenaden idag har jag och mor min varit på badhuset och vattengympat. Känner mig riktigt mör i armarna. Tror jag får hoppa över att läsa bok i sängen ;)

5 kommentarer:

lojocas sa...

Det var strongt att inte falla för frestelsen *klick och.....morot ;)*

Tytti sa...

Kastar mig glupskt över moroten ;)

Lovisa sa...

Va kul att rosorna ska få små halvsyskon! Ska bli roligt att följa de små.

Agnetha sa...

Duktiga du!
Kan du skicka lite karaktär hitåt, tror du? ;)

Ska bli spännande att få se vad det här blir för ena små-prinsar och -prinsessor. Förra gången gick det ju bra, så det ska nog gå fin-fint den här gången också. :)

Pussa den blivande fadern från mig!

Anonym sa...

Hahaha, imponerad!! Jag skulle nog "unnat" mig en liten chokladbit! Kul med resultat på vågen så att man orkar fortsätta.

Jag blir smickrad att det är värt den långa resan :0)Självklart kan jag ju möta upp dig någon stans om du vill. Vet inte exakt var du bor med Borås är ju bara 20 min från mig. Du får hålla utkik efter Calles tårtor som jag ska göra ikväll och se vad du tycker om dom. Det kommer bli en hel del 1års tårtor nu fram över och det känns jätte kul!!

Kul att prinsen ska bli pappa igen!!

Kramar