lördag 1 januari 2011

Mitt nya jag!

.
Jag ska för första gången i mitt liv prova på en diet. Den har nog inget rätt namn men Tytti-dieten kanske får bli namnet. Jag har plockat lite från Dukan-dieten, LCHF och lite egna funderingar. Jag ska ge det minst 2 månader för att se om det funkar. Dock med en liten reservation... mår jag inte bra psykiskt eller fysiskt så avbryter jag.

Jag har suttit och knåpat ihop ett matschema för dom första veckorna. Allt nedskrivet, recepten klara, inköpslistor snart utskrivna. Jag måste det för att jag ska orka.

Just nu funderar jag på om jag ska dokumentera det här på bloggen eller inte... nåja, vi får se på måndag då jag drar igång.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har också tänkt börja med diet. Men börjar på måndag. Idag blir det ostbågar. Tänkte den här cambridgekuren i 2 veckor. Lycka till med Tyttidieten. God fortsättning. Kram Anki

lojocas sa...

Jag går också på diet....ris-a-la-malta-diet - den är god och effektiv :) Varje gång det tar slut på tallriken bestämmer man sig för att banta ;)
Kram och lycka till med Tyttidieten - funkar den kan jag ju få låna den. Jag behöver den så mycket mer än du...

Sandra sa...

Ja, dokumentera!! Nyfiken ju!
Mitt enda löfte i år är att detta ska bli året jag går ner i vikt. Med det menar jag bara att jag ska visa minus på vågen vid nåt tillfälle och inte mer än så. Men självklart vore det najs att gå ner mer än lite grann o att kilona stannar av... ;)

Anonym sa...

2011 ska bli vårt år! Det måste vi se till. Inga fler uppförsbackar. På tisdag kör x-travaganza igång för mig - 12 veckor med soppor. Men så har jag ju 40 kg att bli av med. Så i vår behöver du bara bjussa på vatten när jag kommer. Lyckospark i arslet!!! ;-)

www.segerstorpshundar.se sa...

vad spännande vännen! Det kommer du klara fint! Snart måste vi ses igen. Kram