tisdag 4 januari 2011

Dietdag 2 och lite Felix

.
Dag 2

Jag kommer att väga mig varje morgon bara för att jag är av naturen nyfiken.
I morse stannade vågen på 69 kg blankt. Nu är jag ju realistisk och vet att jag inte mirakulöst tappat 1,2 över natten men det är ju alltid trevligt när det går åt det hållet. Ska bli spännande att se vad som händer imorrn.

Har ju glömt att berätta lite tänk över min diet. Nu kör jag "attack-fasen" i fyra dagar. Det innebär bara proteiner. Sen kommer jag att lägga till grönsaker som är godkända enligt Dukan-dieten. När jag når mitt delmål kommer jag att lägga på grönsaker och sånt där jag gillar. Och när slutmålet är nått kommer potatis, pasta och frukt att läggas på allt eftersom. Torsdagar kommer alltid att vara proteindagar... för det "ska" man ha ;). Och sen får man även ha 2 måltider i veckan där man unnar sig det där lilla (läs mycket) extra.

Dagens frukost bestod av:
Lättfil med 1,5 msk havrekli, 2 kokta ägg och en kopp te.


Lunchen idag:
Stekt lax, 2 kokta ägg och keso med rödlök


Mellanmålet bestod av en tallrik yoghurt som jag inte dokumenterade

Middagen skulle varit Biffomelett men jag kände inte för att röra ihop biffen så det blev:
Strimlad lövbiff med äggröra (2 ägg och 2 msk lättkesella).


Nu återstår en kopp varm te innan läggdags men först ska jag ner och jobba på www.interiora.se.

Kram

PS. har nog glömt att uppdatera att Buddha lärde sig att ta sig framåt på julafton och krypa enligt boken på nyårsafton. Nu lär han mig vad jag måste barnsäkra än en gång här hemma ;).
.

4 kommentarer:

lojocas sa...

Duktig Buddah!

Det ser ju riktigt gott ut det där du äter om det inte vore för den där förfärliga keson.

Kramar

Maria sa...

Brukar inte ha jättekoll på din blogg min vän, men nu blev jag fan nyfiken på din diet och hur det kommer gå för dig :-) Så nu vill ja se bilder, info mm VARJE dag. Skall bli spännande att se om du snart börjar kackla av alla ägg ;-) kram på dig

saga sa...

Guuu vad duktig du är!

Heja heja :)

Och kackla, det är hon redan bra på ;)

Kram

Anonym sa...

Heja Heja Vad bra du är. Ses på fredag. Kram Anki