söndag 9 januari 2011

Dag 7 och blivande fru

.
Idag var jag och vågen kompisar. Den stannade på 68 kg blankt. Det innebär -2,2 kg vilket är toppen för 1 veckas diet. Om 3-4 veckor är jag ju klar då :P. Nä så väl är det väl inte, men det är kul att det händer nåt även om jag vet att det inte kommer att fortsätta rasa i samma takt.

Frukost: 1/2 avocado, 1 ägg, 1 tallrik fil och kaffe

Lunch: Gulaschsoppa

Mellanmål: 1 ägg (det blev bara det då det snart var dags för middag)

Middag: Lammfärsbiffar med tzatziki och keso. Gurka och sallad


Lammfärsbiffarna är löjligt enkla att göra.
Blandade 1 ägg, salt, peppar och mynta. Formade biffarna och stekte. Superlätt och supergott om man gillar lamm.

Sen gällande Tarraks blivande fru kan jag avslöja att han blivit "friad till" av Mr Binks Dallas Dhu kallad Tilly. En söt tik från Tillyhills kennel. Läs även Tinas blogg. Valparna kommer förhoppningsvis till våren. Hon beräknas löpa feb-mars. Ska bli spännande att se vad det kan bli för små gynnare om allt gå enligt planerna.

4 kommentarer:

Carita sa...

Gud så duktig du är! Önskar att jag hade ork att fixa till flera olika måltider varje dag. I mitt förra liv fick jag göra det nästan varje dag, barnen skulle ha en rätt, min man en annan och jag ngt annat och så jobbade man heltid och skulle skjutsa till alla träningar o annat. Grattis!

lojocas sa...

Tarrak och Tilly kommer att ge toppenvalpar tror jag.

Din mat ser lite smaskigare ut nu med grönsaker. Kanske skulle man prova lammfärsbiffar en dag?

Kramar

www.segerstorpshundar.se sa...

Härligt vännen! Det är så spännande att följa dig och maten ser kalas ut! Så spännande att Tarrak ska på date, vilken toppen pingla! Var inne på hemsidan och spanade. Riktigt fin och vilka härliga bilder. Kram!

Martina sa...

Nu "skrämdes" du (kommer inte på nåt bra ord) igen med din rubrik!! Får inte göra så! :P