måndag 3 januari 2011

Dietdag 1

.
"Du Kan"-dietens första dag avklarad. Startvikt noteras till 70,2 kilogram.

Frukosten bestod av

2 kokta ägg och lättyoghurt
(inget foto togs)

Lunchen blev jag riktigt nöjd med
Kycklingfilé med keso och gräslök


Till mellanmål vispade jag ihop plättar på ägg, lättkesella, havrekli och kanel som smaksättare


Plättarna var inte riktigt så smarriga som jag hoppades. Aningens torra. Kompenserade det med kesella och lite keso.


Dagens middag skulle bestå av lövbiff med tzatziki men att handla kött nyårshelgen visade sig vara en nitlott. Så det blev strimlad biff med vitlöksås. Och för att lyxa till det stekte jag till ett ägg. Ingen kulinarisk höjdare men det gick ner.


Lite hungerskänslor har jag allt haft men det är ju kanske inte så konstigt med tanke på att jag är van att äta mer under en dag. Men det har gått bra ändå...

Nu ska jag runda av dagens med en kopp vitt te.

Ny dag imorrn med nya spännande matupplevelser.

4 kommentarer:

lojocas sa...

Kycklingen såg godast ut - men inte keson då.
Kramar

Martina sa...

Åh perfekt att du delar med dig av dina nyttiga recept! :D Kanske snor nåt av dem nån gång... :P

Carina sa...

Imponerad av att du orkar.

Mor-Mia sa...

Vad duktig du är Tytti, det kommer nog att gå kanon!

Receptskadad som jag är, så måste jag ju bara rekommendera de här plättarna :)

http://mor-mia.blogspot.com/2010/10/kesoplattar-med-blabarskesella-och.html

Kram Mia