måndag 10 januari 2011

Dag 8 och lite Felix uppdatering

.
Proteindag och vågen stannade på 68 kg precis som igår.

Börjar vänja mig vid att inte äta en limpa bröd varje dag (lite smått överdrivet). På kvällarna saknar jag det som mest, sitta i soffan med en pläd, en kopp te och ett par mackor. Det saknar jag men en kopp te funkar det med.

Idag har jag börjat "röra-på-sig-lite-mer-än-vanligt-fasen". Det innebär att promenaderna förlängs vilket dom gjorde rätt rejält idag. Halvvägs på rundan mötte jag min styvsyster som skulle gå en 5 kilometrare som vi hakade på. Det kändes gött i kroppen och knoppen.

Imorrn blir det att plaska på badhuset med mor en sväng.

Frukost: En tallrik fil med linfrö och havrekli och 1 ägg

Lunch: Lammfärsbiffar, vitlökssås och keso

Mellanmål: 1 ägg och en tallrik yoghurt

Middag: Lax, ägg och räkor


Imorrn bär det iväg en sväng till GBG för att ögonlysa lille Prinsen. Hade tur som fick en återbudstid så vi kan få det gjort innan sötaste Tilly börjar löpa.

Tänkte uppdatera lite angående den där sista ungen... ni vet Buddha?!
Vi får snart hitta ett alternativt namn för han börjar tappa sin "buddighet" allt mer.

På julafton så lärde han sig att röra sig framåt och bakåt, på nyårsafton kröp han enligt boken och nu försöker han ställa sig mot precis allt... och lyckas ibland men allt som oftast inte.
Han lärde sig att sitta ordentligt ungefär i den här vevan också plus att den första lilla bissingen har kikat fram exakt på hans 8 månaders dag.

Var ju riktigt duktig på att skriva om Leo men det blir inte riktigt samma med den sista lilla godingen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju det jag sa när ni var här härom dagen - han är ingen Buddah :) Söt som socker är han dock och duktig har han blivit...stor kille nu <3
Kramar Annelie

LANTHUNDEN sa...

Vad duktig du är!!!

Snart finns ingen tytti kvar om de ska fortsätta i denna takt;)

Du är hjärtligt välkommen upp på kullen hmmm kanske inte ska bjuda på den goda, väldigt onyttiga, paj som jag och Linda kalasade på idag när du kommer förbi då:) Fast lite får man ju fuska...;)

Söta Felix har blivit så stoor, fort går det!?

Kramar