måndag 17 januari 2011

Dag 15

.
Idag var det invägning för 2 veckors-rapporten. Vågen stannade även idag på 66,7 kg. Det innebär att jag gått ner 3,5 kg på 2 veckor. Mycke bra, som svärfar skulle säga!

Frukost: Citronyoghurt, 2 ägg och kaffe

Lunch: Lövbiff med sallad och avocado

Mellanmål: Yoghurt-muffins och yoghurt

Middag: Linssoppa


Linssoppa:
1 liter vatten + 1 buljongtärning
1 gul lök
2 dl röda linser
1 vitlöksklyfta
1 fpk krossade tomater

Fräs löken, koka upp vattnet och buljongen. Häll i resten av ingredienserna och låt sjuda i ca 20 minuter. Ett gott knäckebröd till är supergott för den som inte räds kolhydrater ;).
I förmiddags var jag och trollen på Öppna förskolan. Leo är ju hemma från dagis på måndagar och fredagar och vädret bjuder inte direkt till utelek just nu. Eller vädret är väl inget större fel på men underlaget att gå på funkar inte så bra ihop med en sprallig 2-åring, en hund , en barnvagn och en mamma.

Snickarbänken jag lade ut på blocket och facebook blev såld inom ett par timmar. Mr D kom för att kika på den och tog samtidigt med den. Härligt att blivit av med den. Blev så ivrig att jag ringde mor ang träningsredskapen och japp.. jag fick hämta dom. Så imorrn ska jag montera ihop dom och köra mitt första styrketräningspass. Är det nån som har bra program hemma så får ni mer än gärna dela med er.

Dagens aktivitet blev en 50 minuters rask promenad med Prinsen.

Jag vill bara poängtera att jag inte på något sätt försöker verka redig eller förmer än nån annan med mina blogginlägg. Det här är ett sätt för mig att peppa mig själv, få lite pepp och samtidigt ett sätt att inte börja fuska. Nu när jag (b)loggar blir jag mer inspirerad att fortsätta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att blogga är ett bra sätt att "hålla igång".
Kramar Annelie

Mor-Mia sa...

Grymt bra jobbat!!!

Heja Tytti :)