lördag 29 januari 2011

Dag 26 och 27

.
Verkar ha blivit en varannandag blogg.. men men ni klarar er nog ;).

Igår

Lunch: Gulaschsoppa

Mellis: 2 ägg och fil

Middag: Mor-Mias Bookmaker toast (fast utan toast då)

Middagen var det godaste jag ätit på mycket mycket länge. Receptet hittar ni hos just Mor-Mia.
Jag tog bort brödet och för att få lite mer "mat" så kokade jag upp lite sparris som jag saltade med chilisalt och riven parmesan... suveränt gott.

Idag lördag har varit en proteindag vilket är tråkigt numera. Skulle behöva komma på fler rätter till dessa dagar.

Förutom att äta proteiner har hela familjen (ja inte den äldsta sonen då) varit på badhuset. Ungarna hade hur kul som helst och var så där härligt slutkörda när vi åkte hem. Felix som vi bara gick en termin babysim med är som värsta vattendjuret. Peter t o m dök med honom och det var inga problem. Vi ska verkligen försöka komma iväg oftare.

Lunch: Omelett

Mellis: Yoghurt

Middag: Lax i ugn, räkor och ägg

1 kommentar:

Malin sa...

Du är så jäkla bra,jag läser bloggen dagligen! Jag ska köra VV hemma nu,det gick bra senast iaf! Men kommer garanterat äta en del av dina matförslag! Nu ska jag , det bar ett tag sen! Kram Malin