lördag 8 januari 2011

Dag 6 och frieri

.
Min skitvåg pekade finger åt mig i morse. Påstod att jag vägde 68,7 kg. Surade en stund.

Idag har det varit en proteindag. Så som varannan dag kommer att vara i denna "cruising-fasen". Meningen är att det ska vara så tills man når idealvikten.

Frukosten: En tallrik lättfil, 1, 5 msk havrekli och 2 ägg (givetvis en kopp kaffe)

Lunchen: Kokade mig lite torsk som jag kryddade med fiskkrydda och 2 kokta ägg. Smarrigt!

Mellanmål: En tallrik yoghurt

Middag: 1 kycklingfilé med gräslökskeso

Peter och Leos middag bestod av ris, fylld kycklingfilé med massa gött och Café de Paris.
Satt och kikade lite, såg gott ut men det såg även "tungt" ut. Har aldrig tänkt på mat så tidigare men det kändes helt rätt och äta min middag. Förhoppningsvis ger det resultat också.



För övrigt har vi gjort minsta möjliga idag. Har sagt hej då till tomtar och troll så nu ser det ut som vanligt här hemma. Eller inte riktigt för vi möblerade om igår så nu har vi ett vardagsrum som är mycket rymligare, mer plats för barnen att sprida ut sina leksaker i.

En rolig ljusglimt nu i mörka vintern är att Tarrak fått ett frieri... han har sagt ett rungande JA!
Mer om detta imorgon... (är lite elak *mohahaaa*)

9 kommentarer:

Helena & Lova sa...

Det är så himla roligt att det blir fler Tarrak-barn, en liten fågel har viskat i mitt öra ;)

lojocas sa...

I mitt öra också - fast en annan fågel ;)
Ska bli spännande med fler Tarrakungar.
Din mat idag såg helt ok ut....minus keso då :)

Kramar

Agnetha TARRAKS BÄSTA GODISTANT!!! sa...

F*n här är det då inga fåglar som viskar *sätter mig i ett hörn och tjurar* :(((

Martina sa...

Och när jag läste rubriken trodde jag att ni hade börjat planera ert eget bröllop... Fast det kanske är det du gör med nya dieten?? :D

Martina sa...

Och när jag läste rubriken trodde jag att ni hade börjat planera ert eget bröllop... Fast det kanske är det du gör med nya dieten?? :D

Martina sa...

Och när jag läste rubriken trodde jag att ni hade börjat planera ert eget bröllop... Fast det kanske är det du gör med nya dieten?? :D

Tytti sa...

Vad du tjötar Martina ;)! Nädå, inget bröllopsplanereri med dieten. Bröllop får allt vänta i ett eller ett par år till.

//T

Anonym sa...

Nämen. Inget sa du på My Dog. Men det var väl någon som såg fina Ninja och fattar vilka fina barn det blir.. Nu är jag riktigt nyfiken! Kram till er

Pernilla sa...

Hej. Kikade in på din blogg första gången idag.
Mycket trevlig.
Alla är så duktiga efter Jul och ska ner i vikt. Jag Hoppas få lite inspiration av alla duktiga människor....
Aint gonna happend. jag älskar mat!
Kommer fortsätta följa din blogg :)