söndag 23 januari 2011

Dag 21

.
Dag 21 på dieten och jag kan stolt säga att jag inte fuskat ett endaste dugg. Fr o m imorrn kommer jag att blogga om vikten på måndagar då det känns menlöst att skriva om det varje dag då det går lite upp och ner. Men jag är nära -4 kg och det är inte illa pinkat för 3 veckors diet.

Jag har inte följt mitt matschema slaviskt under helgen då en otäck liten magsjuka kom i vägen. Men jag har ätit enligt "modellen". På fredagskvällen hade jag och Leo "fredagsmys" med Zuccinilasagne och Leo undrade hela tiden när han skulle få äta den där fredagsmusen... vi hade köpt russin till honom ;).

I lördags blev det rester till lunch och kyckling med grönsaker till middag.

Och så idag...

Lunch: Tomat och skinkomelett

Middag: Spenatsoppa med ägg


Idag har jag och Tarrak varit ute på en långis tillsammans med Madde och hennes grabbar som vi sprang på. Nära 2 timmar var vi ute och det var välbehövligt efter att ha tillbringat flera dagar inomhus med sjuka barn.

"Gymmet" står klart nere i snickarboa och min plan är att inviga det imorgon om tillfälle ges.

1 kommentar:

lojocas sa...

Idag var det GOD mat hos dig!

Skojsigt med långpromenad i trevligt sällskap.

Kramar